Jak uratować 100 kotów - wysterylizuj jednego

sobota, 2 stycznia 2016

Opowieści źdźbłem i liściem pisane - Ptasie wspomnienia

Wszyscy na blogach robią jakieś mniej lub bardziej konkretne plany, zestawienia minionego roku i podsumowania. Podsumowań nie lubię, z planami jestem ostrożna, raczej nazywam je założeniami i staram się być bardzo realna w tym co sobie umyślę. 

Jednak, przeglądając zasoby mojego dysku i patrząc z radością na prószący za oknem śnieg, uznałam, że idąc za głosem serca skonstruuję jednego bądź dwa posty o ptakach, które uwielbiam fotografować. 
Zacznę od małych, puchatych kulek, które towarzyszą mi od zawsze, wywołując na mojej twarzy uśmiech. Sikory. Bogatki, modraszki, szarytki. Tylko z tymi trzema gatunkami miałam przyjemność się spotkać. I uwiecznić.
Radosny świergot tych ptaszków jesienią wywołuje w moim sercu dziwne ciepło.
Jedno z moich pierwszych zdjęć, jeszcze innego pseudonimu używałam.  
A to sikora uboga zbierająca ziarna pod karmnikiem w Mojej Dziczy.

Drugim równie dobrze znanym mi i lubianym przeze mnie ptakiem jest kolorowy kowalik. Te niesamowicie ruchliwe i odważne ptaki zawsze wzbudzały we mnie ogromną sympatię. Umiem rozpoznać ich głos wiosną i zimą, oraz uwielbiam obserwować ich akrobacje na pniach drzew. Kowaliki pozwalają się bez większego trudu obserwować w miejskich parkach, są przyzwyczajone do ludzi na tyle, że można do nich dość blisko podejść.





Pierwszym ptakiem jakiego w życiu sfotografowałam, jeszcze kodakiem na kliszę, mając lat może dwanaście, był rudzik. Przesympatyczny niewielki ptaszek z rudym gardłem i piersią cichutko przemykający w zaroślach. Ten szukał robaków w naszych winoroślach. Byłam nim zachwycona. 
Potem jeszcze kilkakrotnie udało mi się złapać w obiektyw tego ślicznie śpiewającego delikatnego ptaka. 






 Chodząc na spacery, bardzo często spotykam małe ptaki. Trznadle, dzwońce, świstunki i całe mrowie innych. Często nawet nie myślę o ich nazwach, mylą mi się ale nie ma to dla mnie znaczenia. Cieszę się z możliwości obserwacji tych małych cudów natury. I na prawdę nie przejmuję się tym czy to strumieniówka czy łazówka czy może jednać cierniówka. Jest śliczna i mogę ją obserwować, a czasem sfotografować i z tego czerpię najczystszą radość. 










 Na dziś to tyle, bo zaśniecie. Ale mam jeszcze co nieco w zanadrzu. 
Miłego roku 2016  wam życzę.

51 komentarzy:

  1. Uwielbiam oglądać ptaszki, a u Ciebie to podwójna przyjemność, bo zdjęcia rewelacyjne! Moimi ulubienicami są modraszki, lubię je za zadziorność.
    Pozdrawiam Marysiu:) Wiele szczęścia w 2016 roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, wzajemnie. Ja również uwielbiam modraszki, mają takie ładne główki.

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia!
    I ta feria barw...
    Dobrego roku i ... byle do wiosny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie obserwuję wielkie stado jemiołuszek, które z zapałem żeruje na jarzębinach u sąsiada!
      Też ładny, cieszący oko widok :)

      Usuń
    2. O jak zazdroszczę, raz tylko udało mi się zobaczyć ogromne stado jemiołuszek i to w centrum Wrocławia.

      Usuń
  3. Na Twoich zdjęciach ptaszki są takie piękne, a w realu widzę tylko wróbelki, takie mi to wszystko wydaje się podobne do siebie :-)))
    Szczęśliwego Nowego Roku !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam wróble ale o dziwo nie mam ładnych zdjęć tych miejskich.

      Usuń
  4. Wspaniałe zdjęcia :-)
    Ech gdybym miala ogród ....................

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogrodu sama nie mam, nawet działki, ale rodzice mają i u nich poluję:)

      Usuń
  5. Cudowne! Proszę o więcej ;)
    Lubię obserwować ptaki, niestety jakoś zdjęcia mi nie wychodzą. Może kiedyś uda mi się uchwycić ich piękno:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem życzę powodzenia w próbach fotograficznych, to bardzo przyjemne hobby. Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  6. Śliczne ptaszęta :) U mnie w okolicy to tylko masa gołębi i mewy, ostatnio kilka sikorek się pojawiło :)
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i wzajemnie wszystkiego dobrego. U nas też pełno gołębi, trochę mew nad fosą i Odrą. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Lovely birds. Nuthats is different from ours. We have Europea nuthats here.

    OdpowiedzUsuń
  8. Marysiu, jak zawsze, zdjęcia cudowne. Ptaki można obserwować godzinami. Ja tez wszystkich, które do mnie przylatują nie znam, i tez się tym nie martwię. Ważne, że są :)
    W Sylwestra jadąc do pracy widziałam polującego... no właśnie nie wiem kogo. Był dużym ptakiem, z krótkim ogonem i wielkimi łapami. Tuż przed moim autem złapał w szpony białego gołębia. Gołąb nie miała szans w mocnych szponach. Ale takie jest życie. Drapieżca tez musi jeść.
    Pozdrawiam i cudownego roku życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najprawdopodobniej był to myszołów albo jastrząb. Brutalność w przyrodzie mnie tak nie mierzi jak ta wśród nas - ludzi. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. piękne ptaki, piękne zdjęcia, pozdrawiam :)
    dobrego roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie moja droga, dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  10. Ach, jakie śliczne te zdjęcia! Jesteś mistrzynią. Kocham ptaszki. :)
    Wspaniałego roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie, również uwielbiam ptaszki. Miło, że znajdujesz czas by zajrzeć do mnie. Ucałowania.

      Usuń
  11. Śliczne zdjęcia ptaków i wśród nich mój ulubiony rudzik. Wspaniałego 2016 roku !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie kochana również wspaniałego roku. Mam w zanadrzu wpis o rudziku z najnowszymi zdjęciami - myślę, że Ci się spodoba skoro go lubisz.

      Usuń
  12. Zdjęcia jak zwykle przepiękne, można patrzeć i patrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zatem patrzaj i patrzaj.... do woli, miłego dnia i wspaniałego roku życzę.

      Usuń
  13. Jak zawsze z przyjemnością oglądam Twoje zdjęcia. Może powinnaś wydać album, bo są takie piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ty pierwsza wspominasz o albumie, ale to ani łatwe ani tanie. Jest wielu wspaniałych fotografów robiących o wiele lepsze zdjęcia niż ja i też nie wydają albumów. Ale bardzo dziękuję za tak miłą pochwałę:)

      Usuń
  14. Jeszcze raz wszystkiego najlepszego w tym Nowym Roku. Jak zawsze piękna fotorelacja i cieplej mi się zrobiło jak popatrzyłam na słoneczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i Tobie również wszystkiego dobrego.

      Usuń
  15. Wszelkiej pomyślności w nowym roku.:)
    Piękne.:) Ja mam pecha i często mi ptaki uciekają. Na przykład siedzi taki jakiś czas, to biorę aparat. Jak go włączę, to fruuu... i po ptokach.:) Ale czasem się udaje.:) Teraz jest już karmnik, to może coś "upoluję". Ostatnio widziałam w ogródku u mamy, w mieście(!) krogulca. Ale, niestety, tym razem to aparatu nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A,no bo ja chodzę na spacery z aparatem już przygotowanym i wystarczy tylko nacelować, wyostrzyć... a ptak już gdzie indziej... ale czasem się udaje:) A krogulca widziałam raz, z daleka w lesie.

      Usuń
  16. Jak dobrze móc wejść do Ciebie na bloga i ... wyciszyć się, Pobyć z naturą, chociaż w taki sposób. Bo tylko u Ciebie takie cudne zdjęcia i opisy natury. Od serca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, jakie to miłe co piszesz. Nawet nie wiesz jaką mi to radość sprawiło. Bardzo ci Elu dziękuję.

      Usuń
  17. cudne fotki-ja też lubię najbardziej modraszki za ich niebieski kolor,fajny przegląd drobnicy:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie mam tak wspaniałych obserwacji jak Ty ale też nie poświęcam temu tyle czasu... To takie przypadkowe spacerówki:)

      Usuń
  18. Piękne ptaszorki!
    Uwielbiam podglądać ranne zmagania sikorek z wyłuskiwaniem jedzonka z kory :)
    P.S. Czekam z tęsknotą na pokaz żołny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, żołna... trochę ją odłożyłam bo wbrew dużej ilości czasu nie było warunków. Mam też zaległą obiecaną pracę dla przyjaciółki i trochę się na niej skupiłam ale tez już mi tęskno do żołny, obiecałam sobie że ukończe ją do końca stycznia... Ciekawe czy mi się uda. Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Piękne zdjęcia ptasiej drobnicy. Szczególnie uwielbiam rudziki- takie malutkie i kolorowe... Gratuluję zdjęć i Dobrego 2016 dla Ciebie, rodziny i kotków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję i Zyczę Tobie samych pomyślności w nadchodzącym roku.

      Usuń
  20. Jakie piękne zdjęcia! Nawet nie wiedziałam, że te małe, skromne ptaszki mogą być tak cudne, nigdy też nie utrwalałam ich w obiektywie, tylko koty i koty... a one naprawdę warte sa tego, aby je uchwycić a potem się nimi zachwycić... nawet mi się zrymowało.
    Dziękuję za te piękne zdjęcia!
    I wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakże się cieszę, że moje zdjęcia komuś się nie tylko podobają ale ich oglądanie cieszy. Tobie również wszystkiego dobrego w Nowym roku.

      Usuń
  21. galeria Twoich kotów mnie "powaliła", z kilka razy ja ogladałam!
    Czy to nie ten sam Antracyt, który jest w naszym kocim kalendarzu z Pastelowego kurnika, uwielbiam czarne koty!?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak... Antek to Szu-Szu. Mały (już nie taki mały) słodki rozrabiaka.

      Usuń
  22. A jakie wzruszające są kocie opowieści, własnie skończyłam czytać! Pięknie piszesz i haftujesz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, bardzo mi miło, niezmiernie dziękuję:)

      Usuń
  23. Znów napawasz moje oczy wspaniałymi widokami ptaszków. Sikory w liściach...Nieprzeciętne zdjęcia i to cudne z sikorką trzymającą liszkę:) Orazy jak z bajki!Ja też lubię sikory , kowalik był u mnie jesienią, ale ciężko mi było zrobić mu zdjęcie.
    Czekam na następny post ze zdjęciami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem z jeszcze większą radością będę uwieczniać i publikować. Ta sikora z gąsienica trafiła mi się tylko raz jak do tej pory, więcej nie miałam takiego szczęścia, ale kto wie...

      Usuń
  24. Wspaniałe zdjęcia i przepiękne ptaki !! To sama przyjemność obserwować przyrodę zwłaszcza te radosne skrzydlate istotki !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne kolekcja zdjęć, masz świetne kadry, a to nie jest takie proste, trzeba się dobrze napstrykać by potem było z czego wybrać :-)
    Chciałbym takie robić, muszę pomyśleć o nowym sprzęcie :-)

    Pozdrawiam serdecznie z Mazowsza :-)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli podoba Ci się co piszę, lubisz spędzać czas przy moim blogu, daj mi o tym znać komentując. Dziękuję z całego serca.